<b>Studying the poetry of Philip Larkin in the tertiary-level ELT classroom: a twofold approach</b>
Anahtar Kelimeler:
Philip Larkin- ELT classroom- language skills- appreciation of poetry.Özet
Abstract
The paper explores the advantages gained from combining the thematic study of selected works of a significant poet - in this case Philip Larkin - and the exploitation of these works for the purpose of developing the four language skills. A detailed analysis of poems illustrative of the main themes of a particular poet's oeuvre not only provides opportunities for a wider understanding of his or her work than might be the case if the poet is being studied solely, as often occurs in tertiary-level classes, to demonstrate his or her historico-literary position and significance in the canon, but can also lead to numerous possibilities for language acquisition. As a by-product of a thematic approach, students will hopefully also be led to discover in the poetry areas of experience relevant to themselves, and this should, in turn, lead to reflection which will be given verbal or written expression. A selection of a poet's works, then, can usefully be read with a thematic focus in the context of a course in literature and simultaneously utilised as a language teaching and learning resource.
Referanslar
Thwaite, A. (ed.) (2003). Philip Larkin: Collected Poems. London: Faber and Faber.
Abrams, M.H. (1988). A Glossary of Literary Terms. New York: Harcourt, Brace, Jovanovic
College Publishers.
Brumfit, C. and Benton, M. (1995). Teaching Literature: A World Perspective. Hemel
Hempstead: Phoenix ELT.
Burgess, A. (1974). English Literature. Harlow: Longman.
Ford, B. (ed.) (1995). The New Pelican Guide to English Literature, Vol. 8. London: Penguin.
Hall, G. (1999). Talking about Literature. Modern English Teacher, 8,3: pp. 11-14. Lazar, G.
Literature and Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Kirkham,
M. 1995. Philip Larkin and Charles Tomlinson: Realism and Art. In Ford, B. (ed.) pp. 284-
McRae, J. (1991). Literature with a small "l". Basingstoke and London: Macmillan.
Ricks, C. (1987). The Force of Poetry. Oxford: Oxford University Press.
Timms, D. (1973). Philip Larkin. Edinburgh: Oliver and Boyd.
Shu, W. (1999). Literature Teaching. English Teaching Forum. Vol. 37,3: pp 25-27.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm çalışmalar Creative Commons 4.0 CC-BY lisansı ile lisanslanmıştır.
Bunları yapmakta özgürsünüz:
- Bu eseri her boyut ve formatta paylaşabilir — kopyalayabilir ve çoğaltabilirsiniz.
- Materyalden Adapte et — karıştır, aktar ve eserin üzerine inşa et
- her türlü amaç için, ticari amaç da dahil
Alttaki şartlar altında:
Atıf — uygun bilgiyi, lisansa linki, and ve değişiklik yapıldıysa değişiklik bilgisinivermelisiniz. Sizi veya kullanımınızı lisansörün onayladığı bilgisini içermemek kaydıyla, size uygun şekilde bu işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
AynıLisanslaPaylaş — Eğer materyali karıştırdınızsa, aktardınızsa ya da materyalin üzerine çalıştınızsa, ancak aynı lisans ile dağıtabilirsiniz.
- Ek sınırlamalar yoktur — Lisansın izin verdiği hakları başkaları üzerinde kanunlarla ya da teknolojiyikullanarak sınırlayamazsınız.