<b>Teaching for Critical Thinking: Helping College Students Develop the Skills and Dispositions of a Critical Thinker</b> / Eleştirel Düşüncenin Öğretilmesi
Keywords:
Critical thinking, Arguments, Eleştirel Düşünce, Kritik-Analitik düşünce, Mantık, Doğru düşünme.Abstract
Robert E. Young’ın, misafir editörlüğünü de yaptığı Yeni Öğrenme ve Öğretme Teknikleri (New Directions for Teaching and Learning) adlı dergide yayınlanan, Eleştirel Düşüncenin Desteklenmesi (Fostering Critical Thinking, 1980) başlıklı yazısını yayınlamasının üzerinden 20 yıl geçti; yine James E. Stice’ın, aynı dergide yayınlanan, Eleştirel Düşünce ve Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi (Developing Critical Thinking and Problem-Solving Abilities, 1987) başlığını taşıyan yazısıyla aynı işi yüklenmesinin üzerinden de 13 yıl geçti. Bu iki öncü yazar ile birlikte bu yayınlarda makaleleri yayınlanan diğer yazarlar 1980’lerin başlarında ve ortalarında bizleri yeni bir istikamete yönelttiler. Fakat üçüncü milenyumun başlarında olduğumuz şu günlerde, nasıl düşünmeleri gerektiği hususunda öğrencilere yardım etme gayretlerimiz acaba ne durumda? Young ve Stice, bizim için belirledikleri hedeflere ulaşma konusunda ilerleme kaydettiğimizi öğrenecek olsalar mutlu olurlar; ancak bu konuda önümüzde hâlâ uzun bir yol olduğunu öğrenecek olsalar buna da şaşırmazlardı.Downloads
Published
2013-03-20
How to Cite
YILMAZ, S. (2013). <b>Teaching for Critical Thinking: Helping College Students Develop the Skills and Dispositions of a Critical Thinker</b> / Eleştirel Düşüncenin Öğretilmesi. Journal of History Culture and Art Research, 2(1), 414-420. Retrieved from http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/191
Issue
Section
Translated Articles
License
All papers licensed under Creative Commons 4.0 CC-BY.You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
Under the following terms:
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.