<b>From High Fidelity (1995) to Funny Girl (2014) or What Makes Nick Hornby’s Novels so Popular</b>
Anahtar Kelimeler:
contemporaneity- intertextuality- bleak humour- mundanity- stylistic featuresÖzet
From High Fidelity (1995) to Funny Girl (2014) or What Makes Nick Hornby’s Novels so Popular
Abstract
The common and perhaps the most fascinating characteristic of all Nick Hornby’s novels is that they tackle contemporary problems of ordinary people. As a consequence, the readers will plunge into a world of failed relationships; fear of commitment; depression; lack of emotional stability; teenage anger and imbalance; frustration and obsession; invented maladies, sons or parties; disappointment and self-pity as well as useless single or group therapies. In spite of their dark problematic, Hornby’s novels have enjoyed popularity and continue to exert the sort of fascination that only brilliant literary pieces may produce. From such a point of view, this paper will try to solve the puzzle called Nick Hornby constructing and deconstructing the elements that make up his unique writing style.
Referanslar
Barnes, J. (2001). The Sense of an Ending. New York: Alfred A. Knoph.
Bentley, N. (2008). Contemporary British Fiction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Bradford, R. (2007). The Novel Now. Contemporary British Fiction. Oxford: Blackwell Publishing.
Butler, C. (2002). Postmodernism - A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press.
Childs, P. (2008). Modernism. London and New York: Routledge.
English, J.F., Frow, J. (2006). Literary Authorship and Celebrity Culture. In J.F. English (Ed.). A Concise Companion to contemporary British Fiction (pp.39-58). Oxford: Blackwell Publishing.
McRobbie, A. (1994). Postmodernism and Popular Culture. London and New York: Routledge.
Hornby, N. (2014). Funny Girl. London: Penguin Books.
Hornby, N. (2009). Juliet, Naked. London: Penguin Books.
Hornby, N. (2007). Slam. London: Penguin Books.
Hornby, N. (2005). A Long Way Down. London: Penguin Books.
Hornby, N. (2001). How to Be Good. London: Penguin Books.
Hornby, N. (1998). About a Boy. London: Penguin Books.
Hornby, N. (1995). High Fidelity. London: Penguin Books.
Waugh, P. (2001). Metafiction - The Theory and Practice of Self-Conscious Fiction. London and New York: Routledge.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm çalışmalar Creative Commons 4.0 CC-BY lisansı ile lisanslanmıştır.
Bunları yapmakta özgürsünüz:
- Bu eseri her boyut ve formatta paylaşabilir — kopyalayabilir ve çoğaltabilirsiniz.
- Materyalden Adapte et — karıştır, aktar ve eserin üzerine inşa et
- her türlü amaç için, ticari amaç da dahil
Alttaki şartlar altında:
Atıf — uygun bilgiyi, lisansa linki, and ve değişiklik yapıldıysa değişiklik bilgisinivermelisiniz. Sizi veya kullanımınızı lisansörün onayladığı bilgisini içermemek kaydıyla, size uygun şekilde bu işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
AynıLisanslaPaylaş — Eğer materyali karıştırdınızsa, aktardınızsa ya da materyalin üzerine çalıştınızsa, ancak aynı lisans ile dağıtabilirsiniz.
- Ek sınırlamalar yoktur — Lisansın izin verdiği hakları başkaları üzerinde kanunlarla ya da teknolojiyikullanarak sınırlayamazsınız.