Development of Film Music in Ukraine in the 1920’s
DOI:
https://doi.org/10.7596/taksad.v9i1.2391Anahtar Kelimeler:
Film- Improvisation- Cinema- Composition- Film history- The USSR- VUFKU- Film musicÖzet
The objective of this study is to explore the interactions between music and films, the progress, styles, forms, and means of film scoring, as well as to analyze the trends in the development of film music in Ukraine in the 1920s. The article outlines the array of challenges associated with the formation of various approaches to film scoring in the Ukrainian cinematography. Different styles and forms of film scoring molded in the 1920s in USSR in general, and in Ukraine in particular, are investigated. Analysis of the contemporaries’ debate in specialized magazines showed that three types of film scoring prevailed at those times: improvisation (music reflects the external action of the movie, the atmosphere where that action is happening); compilation (music is used as an illustrative tool to render the sentiment of each separate episode, without plotting a seamless musical piece for the entire movie); and composition (thematic musical illustration for the entire movie). The article also addresses major means of musical scoring for cinema shows — “complex”, “orchestra”, “piano”.
Referanslar
An, H. (1927). For the better, not for the worst. Theatre. Club. Cinema, 9. Odessa, Ukraine.
B. (1928). The New Policy of VUFKU. Rabis, 31. Kharkov, Ukraine.
Bemol, L. (1926). Cinema and music. Theatre – Music – Cinema, 42, 7-14. Kiev, Ukraine.
Borisov, P. (1929). Glaviskusstvo on musical illustration of films. Rabis, 12. Kharkov, Ukraine.
Boytler, M. S. (1926). Cinema. Organization and Management. Moscow, Russia.
Buhoslavskiy, S. (1925). Music in Films. Art of the Working Class, 6. Moscow, Russia.
Buhoslavskiy, S. (1925). Music in Films. New Viewer, 8. Moscow, Russia.
N.a. (1927). City Council on the work of VUFKU. Theatre, Club, Cinema, 21. Odessa, Ukraine.
Endrzheevskyi, V. (1927). The art of ‘bad tone’. Kino-Front, 7/8. Moscow, Russia.
His, N. (1927). A pianist or an orchestra? Theatre. Club. Cinema, 9. Odessa, Ukraine.
Holdstein, M. (1926). Music in Films. Cinema, 4. Kiev, Ukraine.
Insarov, M. (1927). Cinema and music schools. Kino-Front, 7/8. Moscow, Russia.
Kaufman, L. (1930). Real film music. Soviet Art, 2. Kiev, Ukraine.
Krochmarev, K. (1929). All-Russian Music Conference. Rabis, 27. Kharkov, Ukraine.
Krochmarev, K. (1930). Music in Films. Rabis, 20. Kharkov, Ukraine.
Lipaev, I. (1923). Music in Films. Cinema, 4. Moscow, Russia.
Matsehor, I. V. (1927). Cinema music. Culture and Daily Life, 35. Kiev, Ukraine.
Prilutskiy, V. (1927). Burning question. Kino-Front, 2. Moscow, Russia.
Sim. (1928). On music in films. Cinema, 3. Kiev, Ukraine.
Skvirskiy, I. (1927). More on music in films. Theatre. Club. Cinema, 10. Odessa, Ukraine.
Skvirskiy, I. (1928). Keynotes on film music in the cinema. Kino-Front, 2. Moscow, Russia.
V. E. (nickname) (1929). Theatre-cinema-print is in a hurry. Rabis, 20. Kharkov, Ukraine.
Vladimirov, M. (1926). On musical illustration in the cinema. Art Life, 3. Moscow, Russia.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm çalışmalar Creative Commons 4.0 CC-BY lisansı ile lisanslanmıştır.
Bunları yapmakta özgürsünüz:
- Bu eseri her boyut ve formatta paylaşabilir — kopyalayabilir ve çoğaltabilirsiniz.
- Materyalden Adapte et — karıştır, aktar ve eserin üzerine inşa et
- her türlü amaç için, ticari amaç da dahil
Alttaki şartlar altında:
Atıf — uygun bilgiyi, lisansa linki, and ve değişiklik yapıldıysa değişiklik bilgisinivermelisiniz. Sizi veya kullanımınızı lisansörün onayladığı bilgisini içermemek kaydıyla, size uygun şekilde bu işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
AynıLisanslaPaylaş — Eğer materyali karıştırdınızsa, aktardınızsa ya da materyalin üzerine çalıştınızsa, ancak aynı lisans ile dağıtabilirsiniz.
- Ek sınırlamalar yoktur — Lisansın izin verdiği hakları başkaları üzerinde kanunlarla ya da teknolojiyikullanarak sınırlayamazsınız.