<b>12-18 Yaş Arası Gençlerin Hedonik Tüketim Davranışlarının İncelenmesi: Kocaeli Şehir Merkezinde Bir Araştırma </b> / Analysis of Hedonic Consumption Behaviours of the Young People Aged 12-18: A Research in the City Center of Kocaeli
DOI:
https://doi.org/10.7596/taksad.v1i4.112Anahtar Kelimeler:
12-18 yaş arası tüketiciler- Hedonik Tüketim- Kocaeli- 12-18 Year Old Consumers- Hedonic consumption- Kocaeli.Özet
Günümüzde tüketiciler sadece ihtiyaçlarına yönelik alışveriş yapmayıp, duygusal anlamda haz duyabileceği ya da alışveriş esnasında zevk alabileceği alışverişler yapmaktadırlar. Modern tüketim toplumlarında tüketim olgusunun duygusal veya hissi boyutu ön plana çıkmış, satın alma sürecinde geleneksel anlayıştan belirgin derecede farklılıklar gösteren hedonik (hazcı) tüketim tüketici davranışları açısından giderek daha fazla oranda inceleme konusu olmaya başlamıştır. Pazarlama iletişiminde de firmaların hedef kitleleri genç tüketiciler olarak belirmektedir. Bu çalışma, genç tüketicilerin alışverişe bakışlarında gittikçe önemli bir yer alan hedonik tüketimin nedenlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Analysis of Hedonic Consumption Behaviours of the Young People Aged 12-18: A Research in the City Center of Kocaeli At the present time, the consumers have not only been shopping just for their needs, but also for pleasure or to get a kick out of shopping. In modern consumption societies, the emotional dimension of consumption have come into prominence and the hedonic consumption at the process of purchasing that have significant differences from traditional mentality have increasingly been subject to researches. Also in marketing communication, the target audiences of the companies have appeared as young consumers. This study aims researching the reasons of the hedonic consumption which increasingly encompass an important place at the outlooking of the young consumers to shopping.Referanslar
ALTUNIŞIK, Remzi ve Çallı, Levent (2004), Plansız Alışveriş ve Hazcı Tüketim
Davranışları Üzerine Bir Araştırma; Satın Alma Karar Sürecinde Bilgi Kullanımı, 3. Ulusal
Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiri Kitabı, Eskişehir.
ARNOLD, Mark J. ve Reynolds, Kristy E. (2003), Hedonic Shopping Motivations, Journal
of Retailing, Vol:79, s. 77-95.
ATILGAN, Turan (2003), Ege Üniversitesi Öğrencilerinin Tekstil Ürünlerinin Markaları
Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Arastırm, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1-2,
-118.
AYDIN, Ayhan (2004), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Tekağaç Eylül Yayınları, Ankara.
BABACAN, Muazzez (2001), Hedonik Tüketim ve Özel Günler Alışverişlerine Yansıması,
Ulusal Pazarlama Kongresi, Erzurum, s. 97-106.
BABIN, Barry J., Darden William R. ve Griffin Mitch (1994), Work and/or Fun: Measuring
Hedonic and Utilitarian Shopping Value, Journal of Consumer Research, Vol.20, No.4, s.646
CZINKOTA Michael ve diğ. (2000), Marketing Best Practices, New York: Harcourt Collage
ÇAKIR, Elif (2006), Satın Alma Kararlarında Çocukların Rolleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
ERĐKSON, Erik (1984), Đnsanın Sekiz Çağı, (çev. Bedirhan Üstün-Vedat Şar),Ankara.
ERKMEN, Yüksel (2008), Tüketicilerin Alışveriş Davranış Biçimleri Đle Demografik Ve
Sosyokültürel Özelliklerinin Đncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Ege Akademik Bakış,
(2) s. 683-727.
GANDER, Marry J. ve Gardiner, Harry W. (2004), Çocuk ve Ergen Gelişimi, Đmge Kitabevi,
Ankara.
HIRSCHMAN, Elizabeth ve C. Holbrook, M. (1982), Hedonic Consumption: Emerging
Concepts, Methods and Propositions , Journal of Marketing, Vol.46
ĐRKĐN, Ayça (2012), Çocukların Gelişim Süreci ve Televizyonun Etkileri, Rtük Uzmanlık
Tezi, Ankara.
ĐSLAMOĞLU, Ahmet (2003). Tüketici Davranışları. Đstanbul: Beta Yayınları
KARAFAKIOĞLU, Mehmet (2006), Pazarlama Đlkeleri, Literatür Yayınları, Đstanbul.
KOÇ, Erdoğan (2011), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel
Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara
KOTLER, Philip (2001), Principles of Marketing, Prentice-Hall International Inc., New
Jersey
KOTLER, Philip ve Armstrong, Gary (1996), Marketing An Introduction, Prentice Hall
International Inc., Upper SAddler River, New Jersey.
NAKĐP, Mahir (2006), Pazarlama Araştırma Teknikleri ve (SPSS Destekli) Uygulamalar,
Seçkin Yayınları, Ankara.
ODABAŞI, Yavuz ve Barış, Gülfidan (2007), Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları,
Đstanbul.
SOLOMON, Michael R.(1996), Consumer Behavior Buying, Having and Being. Prentice Hall
International Editions, Third Edition, New Jersey.
TEK, Ömer B. (1999), Pazarlama ilkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye
Uygulamaları. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 8. Baskı, Đstanbul.
TELLER, Christoph, Reutterer, Thomas ve Schnedlitz, Peter (2007), Hedonic and Utilitarian
Shopper Types In Evolved and Created Retail Agglomerations, The International Review of
Retail, Distribution and Consumer Research, Vol.18, No:3.
ÜNAL, Sevtap ve Ceylan, Cem (2008), Tüketicileri Hedonik Alışverişe Yönelten Nedenler:
Đstanbul ve Erzurum Đllerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Đktisadi ve Đdari Bilimler Dergisi,
Cilt: 22, Sayı: 2.
YAVUZER, Haluk (1982), Çocuk Psikolojisi I, Duygusal ve Toplumsal Gelişim, Đstanbul
Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, Đstanbul.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm çalışmalar Creative Commons 4.0 CC-BY lisansı ile lisanslanmıştır.
Bunları yapmakta özgürsünüz:
- Bu eseri her boyut ve formatta paylaşabilir — kopyalayabilir ve çoğaltabilirsiniz.
- Materyalden Adapte et — karıştır, aktar ve eserin üzerine inşa et
- her türlü amaç için, ticari amaç da dahil
Alttaki şartlar altında:
Atıf — uygun bilgiyi, lisansa linki, and ve değişiklik yapıldıysa değişiklik bilgisinivermelisiniz. Sizi veya kullanımınızı lisansörün onayladığı bilgisini içermemek kaydıyla, size uygun şekilde bu işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
AynıLisanslaPaylaş — Eğer materyali karıştırdınızsa, aktardınızsa ya da materyalin üzerine çalıştınızsa, ancak aynı lisans ile dağıtabilirsiniz.
- Ek sınırlamalar yoktur — Lisansın izin verdiği hakları başkaları üzerinde kanunlarla ya da teknolojiyikullanarak sınırlayamazsınız.