<b>Sosyoloji Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler Üzerine Bir Araştırma: Karabük Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Örneği</b><br><i>A Research on Challenges in Teaching Sociology: Karabuk University Case Study</i>

Authors

  • Sinan YILMAZ Karabuk University

Keywords:

Sosyoloji, sosyoloji eğitimi, sosyoloji öğretimi, sosyolojinin problemleri, Sociology, Sociology education, Teaching sociology, The problems of sociology.

Abstract

Bu araştırma, günümüzde sosyoloji öğretimi yapan bölümlerin temel sorunlarını, bu sorunların sosyoloji öğretimine nasıl etki ettiğini, sosyoloji öğrenimi gören öğrencilerin dersleri algılama ve kavrama düzeylerini, kullanılan yöntem ve tekniklerin uygunluğunu ve öğrencilerin mesleki yeterliliklerini konu edinmektedir. Araştırmanın empirik verileri, Karabük Üniversitesi Sosyoloji Bölümü öğrencilerine uygulanan anketten elde edilmiştir. Araştırma değişkenleri ile ilgili frekans bulguları tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırma değişkenlerinin bağımsız değişkenlere bağlı olarak ne ölçüde farklılaştığı ki-kare analiziyle incelenmiştir. Çalışmanın makale boyutunda olması nedeniyle çapraz ilişki tablolarından elde edilen bulgulara tablolar halinde ayrıca yer verilmemiş olup metin içerisinde ele alınmıştır. Araştırmanın sonuç bölümünde elde edilen bulgular özetlenmiş ve elde edilen bulguların araştırma hipotezlerini destekleyip desteklemedikleri tartışılmıştır. Abstract This study deals with the basic problems of departments educating sociology, how these problems affect sociology education, the level of sense and comprehension of the students having sociology education, convenience of the methods and techniques used and professional competency of the students. Empirical data of the study has been acquired from the survey applied to the students of Sociology Department of Karabuk University. Frequency findings related to the variables of the study have been demonstrated via tables. To what extent variables of the study differentiate depending upon independent variables has been analyzed by chi square test. As the study is in article format, the data acquired from crosstabs has not been shown via tables. But if there was a significant connection between variables, it has been mentioned in the text. In conclusion part of the study, the empirical data acquired has been summarized and it has been discussed whether the data acquired supports the hypotheses or not.

Author Biography

Sinan YILMAZ, Karabuk University

Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü

References

Arslanoğlu, İbrahim (2001). Ortaöğretimde Sosyoloji Öğretimi. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş-ı Veli Araştırma Dergisi. 18 (2): sy. http://www.hbvdergisi.gazi.edu.tr/index.php/TKHBVD/article/view/424/415. 11/03/2014 tarihinde erişildi.

Banoğlu, Köksal; Baş, Yasemin (2012). Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim 2012,37(164):31-44. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/232. 14/03/2014 tarihinde erişildi.

Bulut, Yücel (2011). Türkiye'de Sosyoloji Eğitimi. Sosyoloji Dergisi. 3(23). 1-18.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/iusosyoloji/article/download/1019007932/1019020137. 14/03/2014 tarihinde erişildi.

Ersoy, Mehmet Akif (1983). Modernleşmek mi? İslamlaşmak mı? İstanbul: İhya yayınları.

Gökalp, Ziya (1924). Türkleşmek, İslamlaşmak Muasırlaşmak. haz. İbrahim Kutluk. Ankara: Kültür Bakanlığı.

………………….. (1955). Türkçülüğün Esasları. İstanbul: Varlık Yayınevi.

Ocak, Gürbüz & Taşçı, Dilek Aslan (2012). 2009 Sosyoloji Öğretim Programı Uygulamasına Yönelik

Öğretmen Tutumları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2012 16 (1): 379-399.

http://e-dergi.atauni.edu.tr/ataunisosbil/article/download/1020007689/1020006848. 13/03/2014 tarihinde erişildi.

Odabaş, Zuhal Yonca (2009). Türkiye'de Akademik Sosyolojinin Problemleri ve Statüsü. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi 2009,12(1):33-53. http://web.a.ebscohost.com/ehost/detail?vid=7&sid=df29101c-11fd-4926-8638-7e00f93caafa%40sessionmgr4005&hid=4101&bdata=Jmxhbmc9dHImc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#db=uvt&AN=108483. 14/05/2014 tarihinde erişildi.

Kocabaş Elif Feyza; Hanedar, Ayşegül (2013). Sosyolojimizin Sosyolojisi 100. Yılında Türkiye'de sosyolojinin Sorunları. http://yesoder.org/User_Files/editor/file/sosyoloji%20rapor.pdf. 15/03/2014 tarihinde erişildi.

Said Halim Paşa (1965). İslamlaşmak. İstanbul: Bedir Yayınevi.

III. SOSYOLOJİ ÇALIŞTAYI (26 Mayıs 2012, Karabük Ü.). http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/31

Yılmaz, Cevdet (2009). Türkiye'de Sosyoloji Eğitiminin İçeriğinin Farklılaşma Eğilimlerinin Epistemolojik Analizi. VI. Ulusal Sosyoloji Kongresi. http://www.sosyolojidernegi.org.tr/kutuphane/icerik/yilmaz_cevdet.pdf. 11/03/2014 tarihinde erişildi.

Zabun, Beyhan (2013). Türkiye'de Sosyoloji Öğretimi Üzerine Kapsamlı İlk Çözümleme: Hilmi Ziya Ülken. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 33(1): 31-50. http://www.gefad.gazi.edu.tr/arsiv/2013/33_1/031-050.pdf. 10/03/2014 tarihinde erişildi.

Published

2014-06-14

How to Cite

YILMAZ, S. (2014). <b>Sosyoloji Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler Üzerine Bir Araştırma: Karabük Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Örneği</b><br><i>A Research on Challenges in Teaching Sociology: Karabuk University Case Study</i>. Journal of History Culture and Art Research, 3(1), 121-150. Retrieved from http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/328

Issue

Section

Articles