<b>Tüketimin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret Uygulamaları ve Sosyal Paylaşım Ağlarının Rolü</b> / The Changing Face of Consumption: E-Commerce Applications And The Role of Social Networks
DOI:
https://doi.org/10.7596/taksad.v1i4.102Keywords:
Tüketim, elektronik ticaret, sosyal paylaşım ağları-internet, Consumption, e-commerce, social networks-internetAbstract
İnsanlık tarihi kadar eski olan tüketim, zaman içerisinde yaşanan değişim ve dönüşümlerle birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Eskinin, ihtiyacı kadar almak ve çalışmak gibi fenemonlerinin yerini, günümüzde daha çok satın almak için çalışmak, tükettiğinin ölçüsünde var olabilmek ya da olamamak almıştır. Tüketimin soyut anlamda kavramsal içeriğinin farklılaşmasının yanı sıra, tüketim araçları da farklılaşmıştır. Artık, yüz yüze görüşmeler yoluyla yapılan alışverişlerin yerini; fiziki mekândan bağımsız, internet üzerinden e-ticaret yoluyla ve birtakım paylaşım ağları aracılığıyla yapılan alışverişler almıştır. Bu çalışmada da, tüketimin ve tüketimde kullanılan araçların geçmişten bugüne değişen anlamı ve bu değişimi körükleyen sosyal ağ paradigması tartışılmaktadır. The Changing Face of Consumption: E-Commerce Applications And The Role of Social Networks Consumption, which is as old as human history has gained a new dimension with changes and transformations in the course of time. In the past, people bought and worked as they needed, but now, they work to buy more things except necessity and they be or not to be until they consumed. Over time, the conceptual content and tools of the consumption has changed. Shopping, which is done independent of the physical space, via the internet through e-commerce replaced shopping made by face to face. In this work, the changing meaning and tools of consumption from past to present and the paradigm of social networks which encouraging this change is to be held.References
Bozkurt, Veysel, Endüstriyel Post Endüstriyel Dönüşüm Bilgi, Ekonomi, Kültür, Ekin
Yay., Bursa, 2006.
Bozkurt, Veysel, “Elektronik Ticaretin Ekonomik ve Toplumsal Boyutu”, Elektronik
Ticaret, (Der. Veysel Bozkurt), Alfa Yay., 2000.
Baudrillard, Jean, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yay., Đstanbul, 2004.
Çetiner, Özgür& Erdal, Özlem, “1980 Sonrası Türkiye’de Finansallaşma ve Tüketim:
Fordizm’in Tutarlı Bir Alternatifi mi?” Econ Anadolu: Anadolu Uluslararası Đktisat
Kongresi’nde Sunulmuş Tebliğ, Eskişehir, 2009.
Çoşkun, Canan, “Tüketim Toplumu ve Đnternet”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi),
Đnönü Üniversitesi SBE., Malatya, 2007.
Hatipoğlu, H.Burak, “E-Ticaret Sosyal Medya ve Ticaret Hayatına Etkileri”,
http://burakhatipoglu.com/turkce/2009_eylul_cio.pdf(09.09.2012).
Üstün, Berna&Tutal, Osman, “Tüketim Alışkanlıklarındaki Değişimler ve Bu Değişimlerin
Alışveriş Mekânlarına Etkisinin Eskişehir Örneğinde Đrdelenmesi”, Anadolu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, 2008.
Yanıklar, Cengiz, Tüketimin Sosyolojisi, Birey Yay., Đstanbul, 2006.
Yüksel, Mustafa& Eraslan, Ergün&Asal, Ömer, “Elektronik Ticaret”, (Bilgi Sistemleri
Araştırma Projesi), Gazi Üniversitesi FBE, Ankara, 2001.
Yentürk, Nurhan, “Üretim ve Organizasyon Sisteminde Değişmeler ve Türkiye
Uygulamaları”, 93-94 Petrol Đş, Ankara.
Yeşil, Ahmet, E-Ticaret Đnternet Ortamında Ticaret, Kum Saati Yay., Đstanbul, 2008.
Zorlu, Abdülkadir, Tüketim Sosyolojisi, Glocal Yay., Ankara, 2006.
Zorlu, Olgun, “Sosyal Medyanın Cazibesi”, Zorlu Dergisi, Sayı 33, Haziran 2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All papers licensed under Creative Commons 4.0 CC-BY.- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
Under the following terms:
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.